Monday, December 17, 2007

4 dag i Paradis - oppdatering og litt fryd og glede

Jaja - ser ut til at denne bloggen blir en rapport om vannstand, flo og fjære, men det kan jo hende det blir litt annet etter hvert!

Vi har i hvertfall fått beskjed om at Morten får ny kommode til sine golf-klær, og det vil bli lagt nytt teppe på rommet hans. Vi har også fått beskjed om at skapdørene til både matskapet og også lintøyskapet vil bli byttet. (Fryd og glede - de var stygge fra før!!!) Det er ganske utrolig hvor mye fuktighet som trekker inn i plater laget av spon og annet kunstig laget materiale! Så - selvom det altså vil fortsette å være litt byggeplass, så blir det sikkert fint etter hvert!

Vi ble også beroliget når det gjelder forsikringssak, at dette var en rimelig standard affære, siden vi har en god hjemforsikring. Så gjenstår det å se hva som vil skje. Jeg fikk beskjed om at min gamle Toshiba faktisk var oversvømmet, og printeren virkelig veide 3 liter! Jeg gråt når jeg så bildet her, hvor det ser ut som det regner på pcn og printeren min....


Dan the Man har vært her i dag i flere timer og installert oppvaskmaskin, nytt tak på kjøkkenet, og han har og tatt mål til nye tepper som var "uteglemt", og blitt enig om at vi må fuge fliser osv på kjøkkenet. Han var knallflink, hyggelig og han snakket mest med seg selv, herlig med slike håndverkere!! Da trengte ikke vi å underholde ham! Kjøkkenet er nå mye finere enn det var når det var helt nytt, så vi klager ikke sånn sett!!

Nå venter vi bare på Truly Nolen, så vi blir kvitt de nye leieboere som ikke vil flytte ut. Jeg har prøvd med både skikkelig partydrikke, og mer billig variant, men de vil ikke stikke - så jeg måtte kalle inn leiesoldater. Det kan ødelegge en nattesøvn når det er party i nabosoverommet. Vi lover å ikke ta med noen hjem.. - La Cocaracha La cocaracha... tamtaraammmm

Endelig fikk jeg min Prime Time Margarita!!

- etter all jobbing dro vi på vårt yndlings-spise-biff sted i byen, Prime Time Steak and Spirit. Margarita og Texax Sirloin! Jummi!!! Og det kule var at dama som serverte oss, Nicole , hørte vi snakka rart! Hun spurte "How did you know"!???? og vi sa... "What"... og hun sa "about my norwegian Grandmother!!! så ba hun "grace" (bordbønn - " I Jesu navn går vi til bords - og spise drikke på ditt ord...." ) på norsk, samt "jaiiii elschkar dag". Vi ble dypt rørt, og vi kommer til å gi henne en kalender fra Vålerenga Historielag som hun kan ta med til sin norsktalende bestemor!!!!

Senere dro vi over til et veldig spesielt sted som jeg skal fortelle om en senere gang. Her vet vi at vi alltid vil treffe gode gamle Myrt på 80, som vi har kjent og vært kjempeglad i siden vi traff henne i 1997. Hun har 3 barn, 10 barnebarn og foreløpig 9 oldebarn! Hun er et fantastisk menneske, ca 160 cm på strømpen og veier vel kanskje maks 45 kilo!

Ved siden av henne satt Greg.. oppvokst i Minnesota med mormor fra Oslo!!! Dette skal vi finne ut mer om senere, og det vil selvsagt bli skrevet om i min "seriøse" blogg!! Så på en dag - i løpet av 4 timer møtte vi faktisk 2 amerikanske amerikanere fra amerika som visste hva både Lutefisk og Akevitt er!!!

No comments: