Monday, September 13, 2010

Da er planene klare, lagt og betalt,....

og jeg har begynt planlegging av koffertpakkingen. Det vil si, den har starta for lenge siden, fordi det er en del som må ordnes i god tid. Lesestoff og ting som skal med på flyttelasset for eksempel. Klær kommer av seg sjøl, man pakker alltid dobbelt så mye som man trenger. Men, bøker, artikler og kildestoff som skal bearbeides  under den lange turen over Atlanteren mellom Porta Delgada (Azorene) og Miami, må planlegges. En god del skannes og legges på pcn, ellers blir koffertene altfor tunge.

Jolla vi skal være med denne gangen, Celebrity Eclipse, blir et helt nytt bekjentskap. Vi har aldri seilt med Celebrity Cruises før. Selvom de er eid av Royal Caribbean, er det noe helt annet. Virker litt "finere" - i hvertfall når man ser på prisen. Men - båten er ikke noe "pen" i seg sjøl synes jeg.... her er et par bilder jeg har lånt fra www.shipparade.com:


Ingen skjønnhet synes jeg... mer kontainerskip liksom? Jaja - det var den som hadde reiseruta som passet oss denne gangen så da får det stå sin prøve. Adressen vår blir Panorama Deck #9370 bakerst styrbord - så får vi satse på at de har alt det vi ønsker oss av et cruise, fred og ro, hyggelige bartendere, god røvvin, flinke kelnere og en søt og koselig stateroom-attendant.

Vi seiler innom noen steder vi ikke har vært før, Le Havre (med mulighet for en tur inn til Paris, men det gidder ikke vi), Cherbourg og så ned til Vigo i Spania. Siste landkjenning før vi starter Atlanterhavskryssingen blir Ponta Delgada på Azorene. Alle stedene har spennende historie og er vakre byer, så jeg regner med at vi får en flott tur! Så får vi bare satse på at været blir bra!

Men nå må jeg fortsette skanning og andre aktiviteter som må gjøres (og som tar mye tid). Laste ned et par av Slekt og Data skal også gjøres, for å lese på båten. Sparer noen kilo papirer da ja!

Oi, så må jeg huske på brunost til Sue .....

No comments: