Monday, November 24, 2008

Litt julestemning i November... og jeg er forsåvidt klar...

Selvom jula i Florida sjelden er hvit annet enn på stranda, så er den også stemningsfull på sitt vis.

Venner og kjente har sine måter å feire på. Veldig mange er enslige, eller er par uten nære slektninger i nærheten. Da inviterer de sine venner. Stor plass i heim og hule, og varmt vær ute, gjør at mange har god plass! Og - for oss som er langt hjemmefra (ja, jeg har en liten klump i magen rundt 17 på julaften) så er det veldig trivelig å ha blitt en del av venneflokken sammen feirer jul. Det inviteres til minst 3 eller 4 "christmas-parties", det store selvsagt på selve julaften hos Ron og Jim (Jim med svenske aner) - 1. juledag hos venner på familiemiddag. Alt med palmesus og lysdekorasjoner.

Masse deilig mat selvsagt, men uten pakkepes. Jeg pleier riktignok å ta med Vålerenga-kalenderen (ja på norsk men med hilsen fra oss trykket på på engelsk) til våre nærmeste venner, og den henger på veggen i 10 forskjellige amerikanske hjem hele året! Må få tatt bilde av den hjemme hos Sharon!

Julestemningen nedenfor er i overkant av hva jeg noen gang har sett når vi har vært på en av våre 12 juler i Florida. Ja, det er nok mange, mange som tar litt av. Alt skal jo være så stort i USA, også strømregninga!

Husk lyd!

4 comments:

Bjarte said...

Laila da :-)

Liker ikke å komme i julestemning for tidlig xD

Laila N. Christiansen said...

Bare vent du Bjarte, dette er ingen ting - du skal få se... sann mine ord

Ho Ho Ho!

Bjarte said...

Det tror jeg det på :)

Men...bare slik at du vet det, det var ikke vår hus det var bilde av. Vi har ikke lys, men nisser, så altfor mange av den (mor er en ihugga samler ;) )

Liv Ofsdal said...

å du store!! Det virka vel egentlig litt slitsomt ja :O