Sunday, February 5, 2012

Fra Oslo til Florida - fra 8-9 minus til 26-28 pluss!

Tidlig søndag morgen ruslet vi av gårde i snø og vinter for å komme oss til flybussen. Planen var forsåvidt å ta 37-bussen opp på toppen av Etterstad, men det virka som bussen hadde fått et nervøst sammenbrudd nede i byen en steds, så vi tok beina fatt og tusla opp. Det var litt glatt, og det hadde snødd, men det var ganske greit å få litt frisk luft i fjes. Og da kunne jeg si for siste gang: Neste gang jeg blir rød på nesa skal det være fordi den er solbrent, ikke frossen!


Flybussen er som vanlig i rute og vel så det. Faktisk litt for tidlig, og vi ankom Gardermoen 7-8 minutter før planlagt. Synes det er litt drøyt at sjafførn kjører forbi alt av trafikk med den store farkosten. Men det gikk jo bra. Og fram kom vi. Og sjekka inn, gjennom security og alt var vi før vi fikk sagt jasså!

Flyet var stappa med glade nordmenn som skulle på tur. Og fyttikatta så trangt. Og jeg satt innerst! Værste jeg veit, for jeg må strekke på knoklene innimellom. Jaja - jeg overlevde det og. De hadde ganske grei røvvin, og maten var faktisk ganske god. Vi tok en kylling ting og en biff ting, i tilfelle jeg ikke likte det jeg fikk....  Ankomst Newark var en drøy halvtime før tia, deilig!Først til immigrasjonen som gikk som en liten drøm (køen var på ca 5 minutter, og så brukte INS-mannen 2 minutter på å sjekke visum og stemple oss inn). Så var det ny kufjert-skreening, og av med sko og alt som piper. Helt greit, ingen problemer, og alle var glade. Mor pakker lurt og da går alt fint.

Vi tenkte først å gå til business-loungen og ta oss litt gratis vin, men den var så langt unna gaten at vi gikk i den franske vinbaren istedet, og fikk oss en skikkelig Malbec-vin. Supergod var den, og gratis Internett. Alt var helt på g. Og når vi reiste fra Newark, sto denne damen og vinket (det var ikke så lett å zoome med kamera-telefonen).... men hun er nå der!




Solnedgangen rett før ankomst Orlando
Ankomst Orlando var smertefri, men jeg må si jeg er glad jeg ikke skal bli her... det er litt vel mange yndefulle små som skal til Disney-world og andre festlige ting. Vi tok taxibil til hotellet, de sa velkommen tilbake, og vi fikk rom. Og da sovna Persen! :D

I morgen tidlig tar vi fruekost på hotellet, og så raser vi sydover til Englewood!

Jeg gleder meg!

No comments: