Saturday, March 15, 2014
Thursday, October 17, 2013
Saturday, April 13, 2013
Sunday, March 31, 2013
Birds of the day!
| Osprey nest - mother and baby osprey! |
| This is a cormorant, - usually I get it mixed up with the Anhinga, but this is a cormorant for sure. The anhinga has a very pointed bill, the cormorant has a hooked tip on his bill. This guy has a hooked for sure. |
| Mourning Dove! Cute! |
| ok, no birds - only PARADISE! |
Saturday, March 9, 2013
What we met on our little walk in Wildflower Preserve today...
We did a 2 hour walk in the parks in our "backyard" today, and saw some interesting creatures and plants!
| a gorgous bouganvilla on the trail from Wildflower preserve to Amberjack Park. |
| Birds x-ing... |
| a HUGE alligator with his bird friends on the other side of Lemon Lake. |
| a cool dead tree |
| I don't know the name of this guy, but he sure was cool, and he told us to wait til he got safely across the road! |
| and, we walked away, but waited, to make sure he came across safely. |
| Great Egret, (I finally learned the difference, the great egret has black feet, the snowy egret is smaller and has a black bill and yellow feet) |
| An osprey! |
| Otto the Otter in Moorhen pond.... |
| Bottlebrush |
| you can tell why the name is bottlebrush... |
| Beautiful, but I don't know the name! |
Thursday, December 6, 2012
The day of giving! Toys for tots 2012
I have written about this special event at Leverocks Seafood House just down the street from us several times before. Last years pictures can be seen here. So this year I will only put out the pictures!
Thank you again Leverocks Seafood House for this event, always fun!
| Joanne and Marilyn - always smiling! |
| All the waiters were ready to serve! |
| A picture out on the porch |
Before sunset...
| Flamingosanta... |
The Marines showed up!
| Santa is taking a nap after the party in the Marina |
| Real FLorida Christmas! |
| Beautiful... |
| I think this was this years winners! (remember - this is a decorated boat.... |
| Leverocks was so packed with people so we went to Prime Time for dinner! |
Thank you again Leverocks Seafood House for this event, always fun!
Tuesday, November 6, 2012
Mat skar'rem ha!
På Liberty of the Seas går man stort sett rundt og er mett
fra før man står opp til etter at man
har lagt seg. Det er mat i alle etasjer omtrent, og i begge ender og på midten.
Stort sett tar vi fruekosten oppe i buffeen, ganske greit,
men kan til tider bli litt mye folk. Vi har stilt oss inn på ca 10.30, da er
morgenfuglene ferdig, og det er plass til oss litt tregere. Det finnes også en
litt roligere variant for oss med "Diamond" medlemskap, men det er
kun kontinental fruekost, og vi er litt mer på det barske.
Nede på promenaden finnes både Sorrento, en pizza-sjappe som
serverer helt ok pizza og diverse tapas og småsaker, i tillegg til en cafe med
sandwicher og dens like. De er helt ok og vi pleier å ta noe av det i stedet
for en heftig lunsj. Lunsj serveres både i den store middagssalongen og i
buffeen, og der er det gjerne en del digg. I buffeen på dekk 11 er det særlig
digge salater av alle slag og grønne og røde saker man kan blande selv. Hva de serverer for lunsj i "Dining-room"
vet vi ikke, da vi som sagt som regel hopper elefant over lunsj som sådan.
En annen ok plass å spise er på Johnny Rocket's, som skal
illudere en gammeldags amerikansk "Diner" fra 50-tallet. Her spiller
de rock'n 'roll så det ljomer, og serverer burgere og løkringer og milkshakes
og alt som dertil hører. Morsomt og godt! (ikke så sundt, men det får vi heller
ta når vi kommer hjem).
Før middag hver dag er det åpen bar (både med og uten
alkohol selvsagt, og Darwin og Luis lager noen skikkelig gode alkoholfrie drinker
også!) med fingermat - gratis for alle som er "Diamond" og over.
Dette er veldig hyggelig, og man treffer utrolig mye koselige folk, som har
samme interesser, og som til og med bor i samme by som oss i Florida! Her
serveres altså også mat, for dem som trenger å få i seg noe før middag....
Vi har så langt spist i den ene spesialrestauranten ombord,
Chops Grille, som serverer kjempedeilig mat. Her må vi betale en slant ekstra,
men det er det verdt. De har en italiensk restaurant i tillegg med samme opplegg,
men den er vi ikke så veldig glad i (har prøvd den på flere av de andre
RCCL-båtene). Noen er bra, andre ikke så bra. Chops er derimot rimelig
stabil. Vi har også prøvd oss på middag
oppe i buffeen, noe vi ikke kommer til å gjøre igjen på denne båten, det var
ingen spesielt gourmetisk opplevelse. Hyggelig er det, men ikke godt.
Heldigvis er maten i "Dining-room" god, stort sett
veldig god, om enn ikke alltid fantastisk god. Det fine er at om man ikke liker
det man får, kan man be om noe annet, uten at det dermed blir sure miner. Og
man kan be om 5 forretter om man vil, og 7 desserter.... så det er fritt fram
og fritt valg på alle hyller!
I tillegg serverer barene rundt på jolla også tapas og fingermat til de som vil ha, så
det er vel ikke til å undres over at gjennomsnitts-cruiseren legger på seg
minst 2 kilo i uka.... vi går alle etasjer, heisen har vi knapt sett innvendig.
Og vi hopper over de feteste sakene. Så får vi håpe at vekta ikke hyler
"heeey en om gangen" når vi trår på den om en liten uke....
Subscribe to:
Posts (Atom)


