Tuesday, January 8, 2008

Paradisisk pakkemodus, powertanning og vaskedepresjoner..... og chat med brodern på Fillipinene!

Dagens gjøremål.
Dagen har gått med til å bli solbrent. Til å dra på et par butikker og kjøpe noen sisteliten gaver med hjem, og til å få i oss noen kalorier mer enn det vi faktisk trenger... igjen!

Gulf View Grill - Stedet man ser på solnedgang over strand mens man spiser - byr på byens eneste escargot with a view. Gosj! Laksen jeg spiste hadde også fått omtanke, blitt marinert lett i en lekker hvitløk/key lime- marinade.. jummi... og de smasha potatosene hadde et anstrøk av hvitløk.... jaja - vi dufter vel bedre når vi kommer hjem...

Dagens andre hyggelige var at....

Broder Terje
kom hpå MSN i dag fra Java Hotel i Laoag på Filippinene. Han har det fabelaktig med konemor Lani og søte håpefulle tenåringer! Vi har jo vært i byen og området, følt vennligheten og vært sammen med Lani Svigerinnes familie, noe som bare ga mer mer mer smak!! Jeg håper inderlig at vi får mulighet til å dra dit igjen! Når vi var der, bodde vi i 10-12 dager på Fort Ilocandia et hotell vi aldri vil glemme. Det å reise til et så fjernt land, med 5 barn og tenåringer i alderen 8 til 16 år, og 11 "voksne" fra 30 til 70 - det var en opplevelse! En slik familietur er noe man opplever kun "once in a lifetime" - og hele bakgrunnen til turen var Terje og Lanis bryllup.

Minner strømmer på når jeg tenker på Lanis familie og Filippinene - Laoag og Baccara - Five Sisters, Fortet.... jeg tror jeg må skrive ned og lage en bildekavalkade fra turen!

Terje og Lani og de yndefulle arvinger kommer hjem lørdag, vi kommer hjem fredag. Jeg gleder meg til å se dem igjen, og jeg gleder meg til å se de andre hjemme selvsagt! Mamman og pappan - alle nevøer og nieser, Benjamin, Emma og Dennis.... for en flott bøling!

Vi er utrolig heldige alle sammen som tilhører en flott og sammensveisa familie, om enn trabel i forskjellige byer og verdensdeler!! Skjer det noe er vi klistra sammen med superlim!

Morgendagens Vaskedepresjoner
kommer alltid dagen før vi skal reise hjem. Jeg går kun rundt og stønner og bærer meg, klager og syter, tårer litt, kjefter og smeller. Heldigvis vet Per hva som rir meg - nemlig vaskeogpakke-deppings. Jeg hater det. Det å komme hjem er forsåvidt greit, men det å reise herfra! Dønn pyton!

Vaskedepresjonen vil bli den verste, med storvask og småvask, klesvask, få alt på plass, sengetøyvask, vaske kjøleskap og bad... jeg har blitt enige om at Morten skal få lov til å vaske vinduer når han kommer (heldiggrisen, de ser ikke ut!!! - knegg knegg).

Kvelden går med til hade-party med Dave og Sharon, Jim og Ron, Kim og Dan, Stan og Joann, ... og en haug med flere.. kommer til å bli trist! Men vi vet jo at...

Back in a flash! (62 dager for å være ekkel og nøye)

How are You?
I am good, how are you?
I am ok!
Thats good!





1 comment:

karinno said...

Ja. det var en flott tur til Filippinene, og tankene går ofte tilbake til Lanis Familie og det flotte og julepyntete Fortet, og alt det andre vi opplevde sammen der nede
Klemms fra mamma'n