Sunday, October 19, 2008

Koper Slovenia - en rar liten by! Gammel den og da!

Morgen og frokost med Jim og Tami på verandaen i hekken på båten. De har sin helge-variant, kaffe selvsagt, med litt melkeprodukt i, men det skal være Baileys da... godt lukta det og. Vi venter litt med futt, blir nok på kvelden liksom!

Først tok vi en drosjebil til Vina Koper - det største vin-bruket i byen. Slovenia er faktisk et veldig stort vin-land, selvom jeg må innrømme at jeg aldri har drukket dette landets røde dråper tidligere. Men - vi fant flasker med gode varer, og avtalte wine-tasting på 6001 senere på ettermiddagen! For oss fra vestlige breddegrader - tenk å komme inn på et vinmonopol (eller en vinbutikk) - og se tanker/pumper som om det er en bensinstasjon!!

Vi fant en liten rar restaurant hvor vi inntok et par deilige glass, Tami og jeg fant en skikkelig kul butikk fyllt av to flotte damer, som sydde og fikset! De syr egne kreasjoner både til hverdag og fest, og - topper av en annen verden! Jeg fant den grønneste toppen jeg har sett, men med litt dum hals, og for lange ermer. Damen fikset. Og toppen ble flott!!

Væromslag denne dagen gjorde at vi fant veien tilbake til båten. Regn er uffent uansett hvilket språk man snakker!

No comments: