Saturday, March 29, 2008

Hadedagen...

Da er vi ferdig pakket, og gubbert står ved pcn og sjekker oss inn på Flight 39 fra Newark NJ til Oslo. Hulk.

Siste dagen er som vanlig fyllt av powertanning, pakking, vasking, spise oss ut av kjøleskapet, siste natt med gjengen og siste krampesjopping av ting vi har glemt. (Må på drugstoren og kjøpe Mylanta og antisnorkeørepropper til både Tonje og megsel)

Pakkenellikene ligger på senga - klare og fulle. Bare håndbaggasjen som står igjen - kinesiske leksebøker for gubben, en god bok for meg, landsmøtepapirer, kameraer og pcer, bankpapirer og annet snacks. Jeg skal også laste ned en del av Meråker-kb for å kunne jobbe litt på flyet. Dersom personen foran meg har vett på å ikke legge ned setet med en gang.... det er trangt!

Kvelden i går var som vanlig på Daniel's med gode venner. Det er oppbruddstemning i hele bygda, da mange av snowbirdene reiser hjem 1. april. Dessuten er det vanlig at folk leier kåker fra 1. til siste i måneden, og da er også 1. april vanlig utreisedato, det er liksom slutten på "season". Mange restauranter og annet stenger et par dager i uka, og det er ikke kø noen steder, trafikken roer seg ned og blir mer oversiktlig. De fastboende gleder seg. Gleder seg veldig. Dette er første gang vi har vært her under "season" som varer januar, februar og mars, fordi påsken er så tidlig.

Morten Medeier skal være her en uke til - heldiggrisen, så stenger vi hytta for sommeren.

Vi kommer tilbake før snowbirdene - de kommer ikke ned igjen før 1. januar. Vi kommer i midten av desember. Om ikke før!!!! Jeg vil jeg vil. Men først skal vi altså til Kina en svipp....

Lurer på om jeg har pakket for tungt... jaja. Time will show.

No comments: