Saturday, March 15, 2008

Nye møbler og jungel-lyder....

Her skjedde det ting i går!

Vi dro til Lynne's Furniture Shoppe og så på litt møbler og saker og ting til kåken, og fant jo et par fine ting til en fin penge. Ny kommode hos Morten Medeier, og ny seksjon til stua!

Gutta kjørte fram og tilbake, bar og ordna, og vips så fikk vi ny stue gitt! Det var deilig å få noen skap å putte rotet i! Jeg tror ikke jeg overdriver dersom jeg sier at den hyllegreia vi hadde her har irritert meg i minst 10 år!

Men nå er det altså bedre og ryddigere tider som kommer, og jeg har ikke lenger noen unnskyldning for å ha det rotete i bokhylla mi!

Ute er det også i dag et svare leven, pippeforeldre roper og skråler, og småpippa vil ha mat. Utenfor døren blomstrer det nå i hekken med Hawaii-roser, det er nemlig vår her i Florida også! Vi ser overalt at det gror og blomstrer, og det er grønnere enn ved juletider. Da er det nemlig vinter her og... grønn vinter riktignok, men vinter.

Gutta sitter ute og nyter morra-kaffen, avisen, solen rett i fjeset og lyd og lukt fra en jungel rett utenfor døra. Det begynner å bli skikkelig tett der det en gang var golf-bane, og om kvelden hører vi at det er noen store dyr uti der. Det er en stor dam hvor grampa gator bor, og han hører vi skryter til barnebarna ved sengetid, og roper på damene ved
midnatt. Roaaaarrrrrrrr.

No comments: