Tuesday, March 18, 2008

Veier i Paradis....Beach Road, Cape Haze Drive, Fiddler Green Boulevard.....

Beach Road
Da jeg sto opp i morres, hadde jeg lest ut en bok jeg lånte av min gode venn Joanne på søndag (i dag er det tirsdag). James Patterson er en favoritt, og jeg har lest alle hans bøker, men denne hadde jeg faktisk greid å overse! Regner vel med at det er fordi James P. ikke har skrevet den alene, men sammen med Peter de Jonge.

Boken er helt herlig, lettlest på engelsk - så sett igang folks!!! Plottet er supert og enden er en big surprise!!


Cape Haze Drive
huser blant annet vårt favoritt-vannhull Daniel's. Daniel's er et veldig spesielt sted, fordi det ikke er en "pub" - det er i hovedsak en restaurant, hvor de har hovmester med snipp og tversover, bartender Joannie med snipp og tversover, og kelnere som iler rundt, Petra, Sonja, Frank og et partre andre, med snipp og tversover! Det er altså et sted som kler opp de ansatte, møblene er deilige å sitte i - og de har Joannie - som vet hva alle gjester drikker, dersom de har vært innom en gang før!

Fiddlers Green Boulevard

er veien inn til vårs, og den har en fartsgrense på enorme 15 miles per hour. Legg på 50 prosent - så legger du på 10 prosent (av 15) til, da får du cirka 24 ... kilometer per time! Det er deilig å sakte!! Og når man kjører eller går, alle hilser, smiler, vinker, sier hei ... prøv det i Oslo!

FG boulevard kan være farlig etter solens nedgang, da det er stille og fredelig, mørkt og mystisk, og villdyrene her bør få gratis tannlegebehandling! Det er stadig vi hører noen som kan høres ut som de har tannverk! For noen år siden ble gamle Helen arme-løs. Vi skal ha respekt for disse kortbente dinosaurusene!!

See you later alligator!







No comments: