Friday, December 14, 2007

1 dag i Paradis - alt ordner seg.. sikkert!

Denne dagen startet allerede klokka halv fem på morgenen. Det kan være en tøff begynnelse på en ferie. Særlig når den i utgangspunktet var noe anstrengt når det kommer til feriefaktor, jeg har overlevd første dag i Paradis som ikke ble helt paradisaktig allikevel. Men - den endte i hvertfall hyggelig!

Klokka halv fem i morres var jeg ute av senga, åpnet en nytraktet .. hmm Pepsi Max (Gro-drykka), og satte meg ved pc'n. Uten vann, og med kaffetrakter med blå tape "claim item" - så var kaffe type lekker og nytraktet en utopi. Men - Pepsi Max var i hvertfall bedre enn intet!

Rundt 0615 rusla jeg bort til felleskåken (bildet på toppen ved siden av jolla) og tok meg en dusj. Bedre fasiliteter der enn i heimen akkurat der og da - og dessuten var det rent. Vi har foreløpig bare sett 3-4 kakerlakker og en haug andre ekle kryp, som har kommet inn i kåken vår mens den har vært våt!! Handleliste: Krypmyrd

Runt 0700 kom naboen ut av sitt våte hi, og inviterte på ordentlig kaffe og cinnamon toast. Jummi. Fryd og glede, himmerik nærmest. Gubben sov til godt over åtte, og godt var det - han var kjempesliten, og trengte hvile - vi visste det ville bli en utrolig slitsom dag.

Den største gleden før 0900 var at en flott rørlegger ringte på - han ville fikse så vi kunne dusje!! Han sørga for at vi fikk vann, noe mer kan vi ikke forlange av en rørlegger... tror jeg... (gubben fikk dusja - ca klokka 1500). Men - det å barbere seg med høvel og en halvliter vann gikk flott og helt uten ulykke!

Utpå dagen tok vi hver vår kjøretur - jeg dro på butikken for å bunkre godsaker og viktigheter (glede: deilige viner ved siden av biff og fisk) masse digg som kan nytes i helgen. Gubben overtok luksus-dyret - firhjulingen Hondatta Civicana og raste på WalMart, kjøpte viktige ting som ny telefon og ny kaffetrakter! her er det ansvarsfordeling!

Flere timer senere, mange telefoner, møter med forretningsfører, sakfører, forsikringsagent, forsikringsselskap, agentforsikringsfører, forsøkfareragentsikrer, sikresakforsikringsfører... så kunne vi endelig gå ut med venner og spise, drikke og kose oss!!

Det er jo det vi har gleda oss til!! Først møte Sharon, Marilyn, Dutch, Dave og Leah i baren på Johnny Leverock's - (if it is fresher than Leverock's, it's still swimming) - og så over til Daniel's for å møte gode gamle verdens beste bartender Joannie, våre reisefrik-vennerStan og Joanne som akkurat har vært i Kina! Trist var det å høre at vår gode venn fra Minnesota - Tim "Olsen" ligger meget syk på Intensive Care Unit i Sarasota, og at Gene har flytta tilbake til Arizona.... Liv - mulig vi må finne på noe annet med julegaven???

Første dag i paradis har vært slitsom, men - høydaren var alt etter fem - det var bare så kos å møte en del av gjengen igjen!! I morra håper jeg at fuktfaktoren har lagt seg, og at jeg kan komme inn i skikkelig feriemodus mellom vaskeslagene!!!

blubb blubb fra kjøkkenbassengkanten!

Stor glede forresten! - jeg så en good-size alligator ved pool-ponden i dag - vi får se i morra om han er der!! Bilder kommer om den ikke spiser.. meg....

No comments: