Sunday, December 16, 2007

3 dag i Paradis - vi ser lyset i tunellen... også for venner som har vært syke!

og skapene har aldri vært ryddigere!

Den som tjente mest på meg i dag var familien Walton (WalMart-familien) Fikk svidd av 300 dollar der i løpet av et par-tre timer! Fikk mye for pengene da.. nesten en meter kvittering! Og det bare på nødvendige ting. Nesten bare nødvendig i hvertfall. Men jeg fant ikke Rudolf-Horn!!!

Det er rart å kjøre her i USA - vi har lov til å kjøre til høyre på rødt lys! Må selvsagt se meg godt for da.. men det er allikevel uvant. Det tar også noen minutter å venne seg til automatgir og miles-meter... nytter ikke å kjøre i 80 liksom! Leiebilen er en smekker liten sak, en Honda Civic 2007 modell Fungerer utmerket, kjempegod å kjøre, og er kjapp som en liten rakett! Bildet viser vårt eksemplar av arten Hondatta Civicana, samt hytta - første etg. er vår.


Ingen utsvevende livsførsel eller utagerende festing i dag - da Per - min andre halvdel (vi krangler litt om hvem som er den andres bedre...) har blitt dønn forkjøla. Jeg tror vel det er alt gipsstøvet som fremdeles svever rundt oss, og som vi sikkert ikke blir kvitt på en stund. Men han mener selvsagt det bare er en vanlig forkjølelse. Han er nå på Kleenex boks nr. 2 i hvertfall. Vi håper på bedre tider i morgen.

Ollie Gator var ikke å se i dag, var nok for windy for ham. Det har blåst noe veldig, ikke vært utevær i det hele tatt. Palmen utenfor kjøkkenvinduet har stått liksom i en bue! Det er meldt kjølig i morra, rundt 15-16 grader. Floridianerne tar på seg pelsen og går i hi. De fryser spent i hjel når gradestokken viser nær 68 grader Fahrenheit. Lurer du på hvor mye det er? Trekk fra 32, del på 9, og gang med 5. Kjempelett. Eller kjøp en gradestokk med både Celsius og Fahrenheit. (svar: 68 F er 20 C. (32 F er 0 C)

Det blir en travel desember framover, invitasjoner til "open house" juleparties, middager med venner ute, venner som kommer fra Nashville (fikk mail fra min gode venn Pam som flyttet til Nashville for 5-6 år siden, hun kommer hjem rett over nyttår!!! Fryd og glede. Hun er en av mange av våre venner som har hatt kreft de siste årene. Heldigvis har også hun greid seg bra, og begynner nå å bli skikkelig langhåret igjen!

Det er et tankekors dette, alle vi kjenner som de siste årene har blitt så alvorlig syke. Det har vel også med at vi begynner å bli litt eldre, og kjenner selvsagt da mennesker som blir eldre. Og enda en ting - vi blir kjent med flere og flere mennesker. Heldigvis greier de aller aller fleste seg godt, og takk og lov for det!

Tenker masse på Anne-Lise, som nå er oppe og løper gang-langs på sykehuset! Jeg fikk tekstmelding fra henne i dag - og det var en fantastisk følelse av glede som gikk gjennom hodet mitt når jeg leste den. Fikk faktisk en liten skjelving i magen og tåre i øyet! Det er nok ikke lenge før Anne-Lise igjen er på se på chat. Utrolig er det - alltid har hun vært blid og hjelpsom til tross for hard sykdom - kanskje man blir sånn, setter mer pris på liv og omgivelser når det røyner på? Hun imponerer meg stort!! God bedring Anne-Lise! Sender en virtuell blomsterhilsen herfra - med en nysgjerrig.. hmm nei ikke katt - men Gunnar Sjiraffesen i bakgrunn! (tanken er bedre enn bildekvaliteten ser jeg :-)


Jaja - det var dag 3 i Paradis - og feriemodus kommer vel snart nå - men mye telefonering og møtevirksomhet utover uka med diverse. Og - Per-O-Matic gleder seg over at det kommer en og monterer DishWasher i morra!!!

No comments: