Saturday, December 15, 2007

2 dag i Paradis - det nærmer seg i hvertfall!

Nå var det liksom vannet som skulle vekk - men vi har nok brukt mer vann enn et gjennomsnittlig norsk vannkraftverk. Vi har vasket til den store gullmedalje. Siden oppvaskmaskininstallasjonsmannen kommer først mandag morgen, så ble det Per-O-maticen som måtte til - hmm eh - Pers. Og vaskemaskinen har blitt kjørt 11 ganger i dag. Alt av sengetøy, håndklær og annet har blitt skylt opp og tørket, nå er det fritt for overvann og støv. Så det begynner å hjelpe!!!! Jessss (og tenk så mye gamle greier vi har fått kasta jippi x2)

Kvelden har vært veldig hyggelig - som vanlig på Daniel's. Veldig hyggelig å se Debbie og hennes kjære politimann Tom (pensjonert fra Detroit - i en heftig alder av 54). Dagens deilige retter inkluderte Daniel's spesial-escargot, så en utrolig deilig japanskinspirert kylling på meg, pompano på sjefen (han stønna, så den var sikkert god) - opptil flere lekre glass rv... hvem kan ha det bedre?
Joannie fikk en liten husker-på-deg-gave fra LivO i dag - et kult glass
med norske gode seigmenner i. Lattern klinga godt når jeg fortalte om seigwomen med boobs og seige crybabies ...hihi. (Crybabies i godteribransjen i USA er vel egentlig tyggis, men hvem sjekker, og hvordan forklarer du sure skrikerunger til en amerikaner med begrenset norsk glosekunnskap? Vel for en god slektsforsker er Familien Seig en like viktig familie som alle andre familier - vi trenger bare å få tak i kirkebokinnføringene for å kunne bekrefte familieforholdene. Kanskje vi etter hvert finner noen norske Ole S(eigman) Olsen i historier fra Lake Wobegon?


På vei hjem ikveld var vi innom byens beste "liquor-store" (i USA får du vin på butikken, men sterkere saker (og bedre viner) må man i en spesialbutikk for å få tak i). Og - tenk for en greie!

Altså. Klokka 20 en lørdag kveld.. faktisk min første tur innom akkurat denne "liquor-storen" - og den var direkte lekker!! Dyp brune hyller og en dame som faktisk viste seg å kunne masse om viner og cognac! Jeg ba henne om en drikkevin som ikke var hverken sur, kjedelig, etsende eller hadde andre dårlige egenskaper. Hun kom opp med et utrolig flott eksemplar av arten Chardonnay, og jeg sitter her nå og smiler!

Ute snur været litt nå - det er meldt vær som gjør at vi synes det er greit å bli inne og gjøre ferdig vasking og rydding - så vi kan ta skikkelig ferie fra midten av neste uke!

Det vil si - gubben skal vaske og rydde noe veldig - og gjøre badet skikkelig rent og lekkert. Vi skal også gå rundt og ta flere bilder av ting og skader vi finner etter hvert, det dukker stadig opp noe!

Men i morra... da skal vi ut og sjoppe diverse ting vi virkelig trenger. Som for eksempel Rudolf-horn til å ha på bilen... det er noe jeg alltid har ønsket meg - og nå vet jeg at de vil kle bilen min, siden jeg alt har sett dem på en rød bil.. det kan være at jeg finner et par andre viktige jule-ting og, så en utrolig lekker snømann i dag - som synger om varme steder....

Kanskje jeg finner noen andre julejuleting og? Det finnes ikke maken - og takk for det kanskje - til amerikanernes julepynt og feiring. Men - etter hvert som jeg begynner å bli vant med tingenes tilstand etter snart 15 år, så synes jeg faktisk det er sjarmerende, og brannfarlig!

See Yaa!

No comments: