Thursday, July 24, 2008

18. juli - Beijing og den Kinesiske Mur!

Jeg har hoppet over Terrakotta-gutta, jeg var så sliten etter turen dit at jeg glemte å skrive noe!
Så det får bli som det ble, kanskje jeg legger ut litt bilder og sånn derfra senere. Vi fikk nemlig ikke bare se Terrakotta-gutta, men også et flott show med dans og tradisjonell kinesisk musikk. For noen kostymer!

Middag i går ble litt anderledes også, ikke den standard "Lazy Susan", men også tradisjonell kinesisk mat med både ris og risvin...


Beijing
Etter en deilig natt søvn på Westin Beijing hotel på rom 833, en god stor frokost, så var det bare å ta på godskoene, og komme seg i bussen. Opp i høyden, og opp på muren! For en opplevelse!

Det var mye folk, men vi tok retningen som var hardere enn den andre som bare var hard, så vi var litt mindre omsvermet av kinesere på lørdagsutflukt. Det var litt disig, så bildene jeg tok ble ikke så veldig fantastiske, men de viser i hvertfall at jeg har vært der!

Vi fikk tatt gruppebilde av oss som var i bussen (20 stk + Daniel Peng) som vi etterpå fikk kjøpt med en flott bok med masse fine bilder av muren. Det var vel verdt de pengene vi betalte - nemlig 100 RMB...

Etter muren spaserte vi gjennom Ming Dynastiets gravkammer-park. Den var utrolig flott, og fredelig og ikke så veldig folksomt! En god kilometers spasertur, og mange stopp for å ta bilder av dyrene som sto og passet på Ming-sjefen og alt han hadde med seg i gravkammeret (og det var ikke rent lite).

Spaserturen var på mer enn en kilometer, men det var helt flatt, og Daniel fortalte oss masse om parken og hvorfor den var der. En deilig tur i vakre omgivelser. Bildet viser meg og elefanten, elefanten bakerst

Etter turene var det egentlig middag med gjengen, men vi var halvparten som hadde fått nok ris for en stund, og valgte å finne alternativer…. Per hadde sett TGIF borti gata ved hotellet. Og hva passerte vi på veien dit? Peppes Pizza! De solgte Pizza og Troll! Peppes har nå 3 sjapper i Beijing. Helt utrolig.

Vi? Cheese-bacon Burger. Jummi. Og freedom fries.

No comments: